JAVNA RASPRAVA O NACRTIMA PREDMETNIH KURIKULUMA NA PODRUČJU SREDNJOBOSANSKOG KANTONA
Ministarstvo obrazovanja, nauke, mladih, kulture i sporta Srednjobosanskog kantona (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) u saradnji sa Organizacijom za sigurnost i saradnju u Evropi – Misija OSCE-a u Bosni i Hercegovini, implementiraju Projekat ''Kurikularna reforma na području SBK7KSB''.
Ovaj projekat uključuje podršku Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini resornom Ministarstvu u pogledu unapređenja kvaliteta i inkluzivnosti obrazovanja kroz razvoj predmetnih kurikuluma za osnovno i srednje opće obrazovanje (gimnazije) zasnovanih na ishodima učenja, u skladu sa dokumentom Zajednička jezgra nastavnih planova i programa definirana na ishodima učenja u Bosni i Hercegovini, koji je donesen od strane Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u BiH.
Ministarstvo je objavilo Javni poziv za prijavu kandidata za voditelje i članove predmetnih radnih grupa za rad na predmetnim kurikulumima za redovne osnovne škole i srednje opće obrazovanje (gimnazije) u SBK, u skladu sa Zajedničkom jezgrom nastavnih planova i programa definiranoj na ishodima učenja. Po okončanju javnog poziva, formiran je Stručni tim za pripremu i provedbu kurikularne reforme na području Srednjobosanskog kantona ( u daljnjem tekstu: Stručni tim), a koji broji 77 članova. (33 člana čine uži stručni tim, 41 član pripada širem stručnom timu, voditelja tima i administrator platforme).
Zadaća Stručnoga tima odnosila se na razvijanje, prilagođavanje i oblikovanje postojećih predmetnih kurikuluma, zasnovanih na ishodima učenja, te njihovu primjenu u osnovnim i srednjim školama u Srednjobosanskom kantonu u kojima se nastavni proces (Nastavni plan i program) realizira na bosanskom jeziku i razvijanje, prilagođavanje i oblikovanje postojećih predmetnih kurikuluma, zasnovanih na ishodima učenja, te njihovu primjenu u osnovnim i srednjim školama u Srednjobosanskom kantonu u kojima se nastavni proces (Nastavni plan i program) realizira na hrvatskom jeziku.
Članovi Stručnog tima su u razdoblju od oktobra 2024. do aprila 2025. godine prošli metodološku obuku za izradu predmetnih kurikuluma baziranih na ishodima učenja, obuku za analizu postojećih nastavnih planova i programa u SBK, obuku o primjeni platforme za kurikulum i obuku o elementima savremenog kurikuluma. Nakon obuka otpočelo se sa aktivnostima na razvijanju i prilagodbi postojećih predmetnih kurikuluma uzimajući za osnovu predmetne kurikulume donesene od strane nadležnih obrazovnih vlasti Zeničko-dobojskog kantona i Zapadno-hercegovačkog kantona.
Preuzeti kurikulumi su u manjoj mjeri izmijenjeni od strane Stručnog tima, s ciljem usklađivanja njihovog sadržaja s obrazovnim, kulturnim i administrativnim kontekstom Srednjobosanskog kantona.
Od 4.07.2025. godine do 4.08.2025. godine realizirati će se aktivnost koja se odnosi na javne rasprave o nacrtima predmetnih kurikuluma.
Cilj javne rasprave je informisanje stručne, naučne i šire javnosti o dosadašnjim projektnim aktivnostima i prikupljanje povratnih informacija od nastavnika iz redovnih osnovnih škola i gimnazija sa područja Srednjobosanskog kantona u svrhu poboljšanja nacrta predmetnih kurikuluma.
Pristup dokumentima predmetnih kurikuluma za redovne osnovne škole i gimnazije u kojima se nastavni proces realizira na bosanskom jeziku i dokumentima predmetnih kurikuluma za redovne osnovne škole i gimnazije u kojima se nastavni proces realizira na hrvatskom jeziku moguć je od 4.07.2025. godine putem Platforme http:// kurikulum.mozks-ksb.ba.
Predmetne kurikulume možete pogledati na dva načina:
1. na Platformi u dijelu Elementi kurikuluma pri čemu je potrebno da se prijavite pomoću
Korisničko ime: kurikulum
Lozinka: kurikulum
2. kao pdf dokumente u dijelu Dokumenti
Sadržaji predmetnih kurikuluma su u radnoj, nelektorisanoj verziji i predstavljaju stajališta predmetnih radnih grupa koje su radile na njihovoj izradi. Putem obrazaca u MS Forms aplikaciji, koji su pripremljeni zasebno za svaki predmetni kurikulum, data je mogućnost komentarisanja nacrta predmetnih kurikuluma od strane zainteresiranih pojedinaca/ki ili grupa (npr. stručni aktivi škola).
Zainteresovani pojedinci/ke i stručni aktivi škola svoje argumentirane komentare treba da dostave putem navedenih obrazaca zasebno za svaki nacrt predmetnog kurikuluma najkasnije do 4.08.2025. godine. Po završetku javne rasprave odgovori i dostavljeni komentari, kao i eventualna pitanja će biti obrađeni, analizirani i dostupni javnosti putem Platforme za kurikulum. Nakon provedene javne rasprave, recenzije i dorade dokumenata predmetnih kurikuluma, isti će u zakonom predviđenoj proceduri biti doneseni i objavljeni te na taj način biti dostupni stručnoj, naučnoj i široj javnosti kao zvanični dokumenti.
O svim ostalim aktivnostima, koje slijede nakon donošenja i objavljivanja predmetnih kurikuluma, stručna, naučna i šira javnost, te odgojno-obrazovne ustanove na području Srednjobosanskog kantona će biti blagovremeno obaviještene.
Formularu za raspravu pristupite putem linka.